Tämä reissu tehtiin keskenämme eli minä, mies ja poika 4-v :) Matka ostetiin pakettimatkana Finnmatkoilta. Mistä sitten lähti ajatus matkustaa Lanzarotelle? No ei hajuakaan :D.Ehkä vaan siihen päädyttiin kaikkien netti surffailujen jälkeen. Tottakai, hinta vaikutti asiaan ja se että Finnmatkojen kautta auton vuokraus Lanzalla oli aika edullista :) Mutta, auton vuokrauksesta kerron myöhemmin.

Lanzaroten matkamme oli pääosin erittäin rentouttava ja juuri sitä mitä lomalla kaipaa. Meidän perhe on aika tapaturma altis sekä elämämme on joskus kuin suoraan komedia elokuvasta, joten tietysti tällä reissulla sattui jos jonkinlaista. Näistäkin kerron hieman myöhemmin :D

Lanzarote on Espanjan kanarialla oleva tulivuori peräinen saari, jossa maasto on oikeasti paikoittain todella karun näköistä. Lentomme Lanzalle lähti Helsingistä ja lentoaika oli 6h10min!! HUH HUH! Pelkäsin ja panikoin taas valmiiksi, mutta lento sujui todella hyvin! Taas oli tabletti ladattu leffoja täyteen ja ylläreitä sen varalle että jätkällä menee hermo jossain kohtaa.

Lento laskeutuu Arrecifen lentokentälle eli Lanzan pääkaupunkiin. Kävimme yhtenä päivänä kiertelemässä kaupungissa, joten siitäkin hieman tarkemmin myöhemmin. Matka lentokentältä hotelliin tehtiin bussin kanssa ja matka kesti vain n.45min.

Tässä "onnellinen" jätkä pitkän lentomatkan jälkeen :D

Hotelli:

Hotellimme oli Flamingo Beach Resort joka sijaitsee Playa Blancalla. Hotelli on aivan ihana!! Se koostuu kaksi kerroksista rivitalomaisista rakennuksista. Kaikkialla oli siistiä ja altaita oli vaikka kuinka paljon. Ja mikä oli ihan huippua oli se että hotelli sijaitsi rannalla!! Ihan huikeeta!

Uima-altaat:

Uima-altaita hotellilla oli kivasti :) Huoneemme lähellä sijaitsi yksi syvä allas ja siitä vähän matkan päässä lasten allas. Ravintolan edustalla oli vielä pää allas sekä lasten allas :)

Ranta:

Ranta siis sijaitsi ihan hotellin lähellä :) Hotelli oli rakennettu mäkeen ja alhaalla oli ranta. Aivan ihana ranta olikin!! Siellä oli ranta baari josta sai juotavaa sekä pari markettia josta voi ostaa kaikkia ihania herkkuja!

Tässä vielä muutamia kuvia hotellin ympäristöstä:

IMG_0713.jpgIMG_2596.jpgIMG_2597.jpgIMG_4077.jpgIMG_4089.jpgIMG_4085.jpgIMG_4282.jpg

Noniin ja sitten niin sanotusti itse asiaan eli siis siihen mitä me sitten Lanzalla oikeen touhuttiin. Siis lihomisen ja laiskottelun lisäksi :)

Auton me vuokrasimme Finnmatkojen kautta ja firma oli avia rent, jos oikein muistan. Ei ehkä ihan luksus auton vuokraus mesta mutta kyllä se kelpas. Sälli tuli hakemaan meidät hotellin edestä ja vei meidät vuokraamoon. Täytettiin paperit toisen sedän kanssa ja saatiin avaimet. Vau, olipas helppoa. Eli kolmeksi päiväksi auto käyttöön. Ja sitten ulos pällistelemään että mikäs se meidän menopeli on. Nätti,punainen Renault odotti  meitä. Istutaan autoon ja heti syttyy eka vika valo. Ei hajuakaan mitä valo tarkoitti tai mitä teksti sen alla tarkoitti koska se oli espanjaksi. Auto käyntiin ja lähdetään ajaa ja bensa valo syttyy :D. No sitten hyvällä onnella päästiin tankkaamaan. Auto parkkiin odottamaan seuraavan päivän reissua tulivuorille.

Timanfaya:

Timanfayan kansallispuisto on tulivuori aluetta. Erittäin karua maastoa mutta samlla hyvinkin viehättävän näköistä. Lähdimme punaisella paholaisella kohti tulivuorta ja tiet Lanzalla on hyvinkin jyrkkiä ylä ja alamäkiä täynnä. Hieno vuokra automme ei kiihtynyt edes suoralla tiellä enempää 70km/h:ssa joten ylämäessä oli pakko ajaa kakkosella, että pääsi mäen yläpuolelle.jes jes!!

Timanfayan kansallipuistossa järjestetään kameli ratsastusta. Hintaa en nyt ollenkaan muista, mutta veikkaan että se oli noin 8e per naama. Aurinko paistoi nätisti pilvien takaa ja ohi kiisi muutama tummempi pilvi. Ajateltiin ettei niin huonoa mäihää voi olla että nyt alkaisi sataa. VÄÄRIN! Juuri kun istuimme kameleiden kyytiin niin taivas repesi ja saimme niskaamme kunnon kaato sateen. Olipas hienoa heilua kamelin selässä kun vettä sataa kuin esterin perseestä. No, kuuro kesti onneksi vain hetken verran ja jopa loppu matkasta jo pääsimme nauttimaan.

Rancho Texas:

Seuraavana aamuna lähdimme kohti ihan huikean mahtavaa eläintarhaa eli nokat kohti Rancho Texasia. Mutta, kuitenkin kerron ensin mitä tapahtui ennen kuin pääsimme edes eläintarhaan asti. Poikani leikki huoneemme terassilla ennen lähtöä pikku autoilla ja unohti yhden niistä sisään. Hän nousi ylös ja lähti juoksemaan sisälle. Kompastui kuitenkin omiin jalkoihinsa ja löi suunsa todella lujaa puisen tuolin käsinojaan!! Mun ensi reaktio oli se, että nyt lähti etuhampaat ja seuraavaksi jo huusin miehelle että nyt äkkiä kylmää vettä ja paperia. Hampaat ei irronnut (onneksi), mutta iso haava jäi suuhun. Tästä sitten kesti toipua ennen kuin päästiin lähtemään.

Rancho Texas on todella upeasti rakennettu eläintarha. Siellä näkee hyvin paljon erilaisia eläimiä sekä tekemistä on vaikka kuinka paljon. Puistossa on myös vesipuisto, mutta marraskuussa se ei ollut avoinna. Tätä paikkaa suosittelen kakille!! Puiston ovella jopa patsastelee "aito" Buffalo Bill ottamassa vieraita vastaan ;D. Eläintarhassa on myös paljon erilaisia eläin esityksiä joita kannattaa käydä katsomassa. Mm. hylje-esitys, papukaija-esitys..

IMG_4189.jpgIMG_4190.jpgIMG_0931%20%E2%80%93%20kopio.jpgIMG_0926.jpgIMG_0897.jpgIMG_0888.jpgIMG_0864.jpgIMG_0857.jpgIMG_0838%20%E2%80%93%20kopio.jpg

Tämän jälkeen kävimme vielä ajelemassa Puerto del Carmenissa, mutta sieltä ei kuvia ole koska aikani meni siihen että pidin peukkuja pystyssä että auto kestää hotellille takaisin :DD!!

Arrecife:

Viimeisenä päivänä kun auto oli käytössämme lähdimme ajelemaan kohti Lanzan pääkaupunkia. Arrecife sijaitsee lähellä Puerto del Carmenia. Se on hyvin kaunis ja simppeli kaupunki kaupunki. Sen suurin ja tunnetuin maamerkki on Gran Hotel Arrecife. Korkeutta hotellilla on 27 kerrosta ja se sijaitsee ihan rannassa. Ylhäällä eli kerroksessa numero 27 on kahvila jonne voi mennä vaikka ei ole hotellin asiakas. Kannattaa ehdottomasti mennä, koska näköala on sieltä huikea!

Iltasella kävimme vielä ajelemassa ja katsomassa vihreää laguunia eli El Golfoa. Hyvin erikoinen paikka. Suoraan kuin jostain avaruus elokuvasta. Maisema erittäin kummallisen näköistä kuten myös itse laguunikin :D

Viimeiisen lomapäivämme kunniaksi ostimme liput venelle joka purjehti viereiselle saarelle eli Fuerteventuraan. Liput maksoivat noin 20e per naama ja matka saarelle kesti noin 45 minuuttia. Lähtö oli Playa Blancan venesatamasta jonne oli kävelymatka hotellilta. Fuerteventura itsessään ei ollut kovinkaan sykähdyttävä kohde, mutta saattaa osaksi olla sen syytä, että sää ei suosinut meitä tuolla reissulla. Lämmin kyllä oli mutta hyvin pilvistä. Kiertelimme Fuerteventuran rantakadulla ja kävimme ravintolassa syömässä.

Mitä sitten vielä?

Miinuksia ei kovinkaan paljoa ole. Tykkäsin todella paljon Lanzasta sen ihmisistä ja jopa siitä karusta maisemasta. Se oli hyvin erikoinen, mutta samalla sellainen jota ei ole koskaan ennen nähnyt. Yllättävän nopeasti silmä tottuu niinkin karuun maisemaan. Plussia on vaikka kuinka paljon!Kuten hotellimme oli aivan mahtava! Kaikki nähtävydet joissa kävimme olivat ihan huippuja ja näkemisen arvoisia! Suosittelen vuokraamaan auton Lanzalla ollessa ja lähtemään rohkeasti ajelemaan minne nokka näyttää:) Lanza on kuitenkin niin pieni saari ettei siellä kovin äkkiä minnekkään eksy :) Ja jos eksyy niin mitä sitten? Sehän vain olisi hauskaa :)

Tässä vielä kuva koti matkalta:

..seuraavaksi sitten perheemme lähteekin Pariisin Disneylandiin huhtikuussa, joten siitä sitten myöhemmin ;)

Ja kiitos niille jotka näitä edes lukevat!! :D