Tämä reissu me annettiin mun mieheni kanssa siskon tytölle rippi lahjaksi :) eli reissussa oli me ja 14v. siskon likka. Reissussa oltiin neljä päivää ja tarkoituksena oli siis nähdä niin PALJON kuin mahdollista, joten metrokarttoja yms tutkittiin jo hyvissä ajoin ja tehtiin suunnitelmia, että mikä päivä mennään ja minne. Vaikka paljon haluttiin nähdä niin liian tiukkaa aikataulua ei kuitenkaan laadittu.

Hotelli:

Hotellimme oli Holiday Inn Southwark. Hotellin valitsimme siksi koska se sijaitsi metro aseman lähellä sekä ilmainen aamiainen kuului hintaan. Hotelli oli kiva, siisti ja aamiainen riittoisa. Hotellissa emme paljoa aikaa viettäneet koska kulutimme päivät nähtävyyksillä yms. Kävimme siellä nukkumassa :D. Hotellin lähistöllä ei kovinkaan paljoa ole mitään. Muutamia pikku kauppoja sekä ravintoloita. Southwarkin metro asemalta pääsee hyvin ja nopeasti joka paikkaan.

Meillä oli reissulla käytössä Oyster-kortit joihin pystyi tarvittaessa latamaan lisää rahaa metroja varten. Erittäin kätevät!!

Nähtävyyksiä/muut jutut missä oltiin:

Ensimmäisenä päivänä oltiin perillä Lontoossa jo päivällä. Kamat hotelliin ja lähdimme suunnistamaan kohti London eye:ta. Päätimme kävellä sinne hotellilta koska oli niin mukava ilma. Oli kyllä aika hurjan pitkä matka, mutta sen arvoinen. Liput maailman pyörään olimme ostaneet jo etukäteen ja se kannatti! Vaikka hieman joutuikin jonottamaan niin se oli pientä verrattuna siihen kuinka pitkät jonot lippu luukulla oli :)

Tämän mahtavan rundin jälkeen oli pakko tietysti kävellä vielä katsomaan Big Ben:ä.

Seuraavana päivänä sitten ravitsevan aamupalan jälkeen lähdettiin suunnistamaan kohti siskon likan toivomaa paikkaa, eli tarkoituksena oli löytää Dr.Who-kauppa. Monien sokkeloiden ja metrojen jälkeen kyseinen kauppa löytyikin. Itse en Dr.Who:ta fanita, joten kuvia kaupasta ei minulta itseltä löydy :)

Tämän jälkeen matka jatkui kohti Buckinghamin palatsia. Paikalle löydettiin helposti ja olihan se hieno nähdä palatsi ihan livenä. Vahdin vaihtoa ei nähty, mutta tulipahan käytyä. Ihmisiä oli todella paljon!!

(toisissa kuvissa oli niin paljon muita ihmisiä,etten niitä voinut tänne laittaa)

Sitten kun oltiin tarpeeksi palatsia ihasteltu ja turhaan odoteltu kuninkaalisia niin lähdettiin British Natural History Museumiin :) Oli kyllä ihan mahtis paikka!Suosittelen! Itse en välttämättä olisi sinne mennyt mutta siskon likan yksi toiveista oli päästä sinne ja hyvä että oli! Museossa on paljon nähtävää ja aika kuluu kuin siivillä!

Loppupäivä kuluikin melkein kokonaan museossa, mutta käytiin me kuitenkin vähän shoppailemassa ennen hotellille menoa ;) Hard Rock cafeen oli tarkoitus mennä syömään, mutta jonot olivat ulos asti :O

Kolmantena päivä heti aamusta lähdettiin minun odottamaan paikkaan eli Madame Tussauds- vahakabinettiin :))! Liput oltiin taas ostettu jo valmiksi netistä ja hyvä niin koska jonot olivat ihan jäätävät!! Kannattaa ostaa liput jo etukäteen niin välttyy 2-3 tunnin jonotukselta. Vahakabinetti oli HUIKEA!!ihan sanoin kuvaamaton! Ihan paras kaikista!! Ehdottomasti suosittelen! Paljoa en viitsi paljastaa mitä kaikkea kabinetti pitää sisällään, mutta huikeaa on! Kauhu osiosta en niin kovasti välittänyt, koska siellä oikeat näyttelijät pelottelevat ja se oli kyllä aika hurjan pelottavaa :D

Vahakabinetin jälkeen otettiin kurssi kohti Piccadilly Circusta. Ihan yks mun lemppareista vaikka ihmisiä oli kuin muurahaisia pesässä :)

Piccadillylla on Ripley´s believe it or not-museo ja olihan se pakko sielläkin käydä kun kerta vieressä oltiin :) Paljon oli kaikenlaista ihmeteltävää.

Illalla ennen paluuta hotelliin käytiin vielä tämän salaisen Harry Potter-fanin toivomassa paikassa eli King´s crossilla :) Oli kyl jännäääääää :DD!

Viimeisenä päivänä ennen iltalentoa oli aikaa käydä vielä katsomassa Tower Bridge:ä. Erittäin vaikuttava näky ja ilmakin suosi hetken kunnes tuli järkyttävä sadekuuro!! Onneksi sillan alla oli pieni pubi mihin pääsi ottaa yhdet siiderit :D

Käveltiin myös kuuluisan Borough marketin läpi vielä ennen hotelliin menoa. Kuvia en sieltä voi laittaa, koska ihmisiä oli niin paljon joka kuvassa. Kannattaa kyllä käydä siellä kävelemässä ja katselemassa. Ihanan paljon kaikkia herkkuja!

Paljon ehdittiin näkemään meidän reissulla, mutta paljon jäi vielä näkemättä. Lontoo on uskomattoman hieno kaupunki! Suosittelen! Neljä päivää on aika lyhyt aika siellä olla, mutta kyllä siinäkin ajassa ehtii tehdä vaikka ja mitä. Lopuksi pari suositusta/vinkkiä vielä Lontoota varten:

- Oyster-kortti metroja varten on erittäin kätevä. Sen saa ostettua metro asemilta ja siellä on lataus pisteet joissa kortteja voi ladata.

- Liput nähtävyyksiin kannattaa ostaa etukäteen netistä niin välttyy erittäin pitkiltä jonoilta.

- FISH´N´CHIPS kannattaa syödä jossain kohtaa reissua!!:)

- Kannattaa hypätä vanhan taksin sekä punaisen bussin kyytiin vaikka vain lyhyeksi matkaksi.

- Ota aina sateenvarjo mukaan ;D

Ja tässä oli Lontoo neljässä päivässä :) Pakkohan sinne on joskus vielä takaisin mennä ;)